מיתוג אישי

נכתב ע"י:
בתאריך: 18/01/2017
8 דקות קריאה

מהי המשמעות של מיתוג ? תחילה יש להבדיל בין מיתוג אישי למיתוג עסקי.

מיתוג אישי – אדם הממתג את עצמו. לעיתים מיתוג אישי יהיה גם מיתוג של אירוע כמו בת מצווה, חתונה, ועוד. המיתוג יהיה בעיקר על ידי שימוש בתמונה ובשם של האדם, אך זהו אינו מיתוג עסקי.

מיתוג עסקי – עסק הממתג את עצמו על מנת לעצב זהות ספציפית וברורה אשר תעזור לעסק להיכנס לתודעת הלקוחות.

מיתוג עסקי בהתאמה אישית הוא תהליך אשר דורש מחשבה ומיומנות רבה. מדובר בתהליך יצירתי ופרקטי כאחד במהלכו יש להבין מה העסק מנסה לשדר ללקוחות וכיצד מעבירים מסר זה דרך הלוגו, הצבעים והמוצרים אשר עומדים לרשות העסק.

תהליך מיתוג אישי – המדריך לממתג המתחיל

אז מה קורה במהלך תהליך המיתוג ? הליך זה צריך להיות אישי ומותאם באופן פרטי ללקוח. על כן יש להבין את צרכי הלקוח ואת אופי העסק כאשר חשוב גם לערב את הלקוח לאורך כל התהליך. המיתוג צריך להיות ויזואלי מחד ובעל תוכן נכון מאידך. לוגו בעל הצבעים הנכונים אשר יצורף לטקסט שגוי ולא שיווקי יפספס את המטרה ולא יביא לתוצאות. תהליך המיתוג יכלול בין היתר :

  • שיחת היכרות עם הלקוח והבנת צרכיו
  • הגדרת קהל היעד
  • בניית קו מגמה שיווקי המותאם לפורמט העסק
  • התאמת צבעים נכונים המשדרים את המסר הנחוץ
  • שילוב הצבעים בלוגו של החברה/העסק
  • הכנת ציוד עם לוגו קרי ציוד ממותג : כרטיסי ביקור, ברושורים, שוברים, מעטפות וכדומה
  • מיתוג ברשתות החברתיות הכולל דף עסקי בפייסבוק, הכנת קאבר ופתיחת עמוד אינסטגרם
  • בניית אתר אינטרנט וקידומו בגוגל על ידי קידום ממומן או קידום אורגני
  • קופירייטינג נכון ותוכן ממוקד מטרה
  • בניית באנר המשדר מסר ברור ופרסומו ברחבי הרשת

שירותים אלה ניתנים על ידי חברות מיתוג דוגמת Logonet אשר מציעה שירותי עיצוב לוגואים ומיתוג עסקי למגוון עסקים ברחבי הארץ – הן לעסקים קיימים והן עסקים חדשים.

בין אם יש צורך במיתוג מחדש עבור עסק קיים או במיתוג חדש עבור עסק חדש – זו הדרך בה עסקים רבים מזניקים את העסק שלהם קדימה. תוכלו ליהנות מבניית לוגו חדש בעל רוח צעירה, הכנת חומרים שיווקיים כמו פלאיירים ברושורים ושלטים, כלים שיווקיים לאינטרנט כמו באנרים סליידרים לאתר וחתימה אלקטרונית, ציוד משרדי ממותג כמו מעטפות מדבקות נייר מכתבים ועוד.

כל מסע מתחיל בצעד קטן

ייתכן כי בעל עסק יראה את הרשימה הזאת ויחשוב שהוא לא צריך את כל זה, הרי אפשר פשוט להשקיע הון תועפות בפרסומת ברדיו ולקוות לטוב. אך לא כך הדבר, בניית מותג לוקחת זמן ולעיתים אף זמן ארוך. זהו תהליך הדרגתי בו יש ללכת צעד צעד עד אשר המותג נצרב בתודעת הלקוחות.

אם בעבר היו מספר מותגים מובילים בכל ענף הרי שהיום מספר המותגים הוא אינסופי. אמנם ישנם כמה מותגים בודדים הנבדלים מעל השאר – אך מרבית המותגים הינם קטנים-בינוניים ורבים כחול אשר על שפת הים.

משום שכל כך קשה לעקוב אחרי כל השמות החדשים שמופיעים, חשוב כי תשקיעו בפרטים הקטנים אשר עשויים לעזור במיתוג. אמנם שימוש בנייר מכתבים ממותג או מעטפה ממותגת נשמע זניח אך זוהי עוד חתיכה בפאזל המיתוגי, עוד דבר קטן שיכול לעשות שינוי גדול. לקוח הרואה מוצרים רבים בעלי מיתוג מקבל את התחושה כי מדובר בעסק רציני וגדול, כזה הלוקח את עצמו ואת לקוחותיו ברצינות. מעבר לעובדה כי מיתוג נועד למשוך את תשומת ליבם של לקוחות חדשים, הוא נועד גם לתת שקט נפשי ללקוחות מתלבטים אשר עדיין תוהים על קנקנו של העסק.

על מנת להבטיח כי מיתוג העסק שלכם יתבטא בלקוחות חדשים – פנו כעת לחברת Logonet


צור קשר

השאר פרטים: