Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עיצוב לוגו מקצועי

נכתב ע"י:
בתאריך: 11/02/2017
6 דקות קריאה

ישנם גרפיקאים חובבים המנסים לעצב לוגו ללא כל ידע בעיצוב שיווקי. דבר זה יוביל ליצירת לוגו לא נכון אשר יפספס את המטרה ולא ימצה כהלכה את הפוטנציאל של העסק. עיצוב לוגו מקצועי לעומת זאת הוא עיצוב שיהפוך את העסק למותג. כדי להבין לעומק את ההבדל בין לוגו מקצועי לחובבני נבחן לעומק הכללים על פיהם פועל מעצב לוגו מקצועי ואת הכלים בהם הוא משתמש :

  • ירידה לפרטים בתוך הלוגו – טוב או רע ?

    כל מעצב לוגו מקצועי יודע כי בלוגו לא שמים ציור עם פרטים רבים. מדוע?
    משום שכאשר אנו מסתכלים על לוגו, המוח קולט צורה אחת עיקרית. לוגו מסובך בעל פרטים רבים ימחק מהזיכרון. ולכן, מעצב שמצייר ציור שלם עבור לוגו הוא אינו מעצב מקצועי. הדרך המומלצת למעצב מקצועי לייצר לוגו מורכב היא לשלב צורה עם טקסט תוך שמירה על על עיצוב נקי ופשוט עם צורות בסיסיות.

  • שימוש בסמלים

    גם מעצב לוגו חובבני יודע להשתמש בסמל בתור לוגו. אולם יש הבדל אחד ברור –
    מעצב לוגו מקצועי לא יבחר סמל עם פרטים רבים. מעצב מקצועי יבחר בסמל בעל צורה אחידה, וגוון זהה או דומה של צבע. מעצבים חובבנים מעצבים צורת סמל, אך ישלבו בה צורות נוספות אשר מעמיסות על הלוגו ומסבכות אותו.
    טכניקה טובה שמשתמשים בה מעצבי לוגו מקצועיים היא לקחת 2-3 צורות בסיסיות ולשלב אותן בתוך צורה אחת. בסמל מומלץ להשתמש כאשר יש כוונה של המעצב להפוך את הלוגו למותג, סמל ייחודי וקליט בעזרתו תוכל החברה להפוך למותג.

  • שילוב צורות או דמויות בלוגו

    מעצב מקצועי יכול לקחת צורות מהטבע, לדוגמא עלים, ולהשתמש בהם בצורה נקיה. כאשר משתמשים בדמות או באלמנטים מהטבע, מומלץ שהלוגו יהיה בעל גוון אחד. בכל מקרה לא מומלץ להשתמש ביותר מ3 גוונים בלוגו אחד יש לזכור כי הצורה אותו רואה הצופה היא הצורה שתיקלט במוחו. אם יהיו פרטים רבים מדי לצורה, הלוגו לא יכנס למוח של הצופה לכן יש לשמור על פשטות.

  • יצירת אווירה בלוגו:

    מעצב לוגו מקצועי יבחר ללוגו צבעים שייתנו אווירה מתאימה. לצבעים יש השפעה חזקה על התת מודע שלנו, כאשר צבעים ספציפיים מזוהים עם מאפיינים ורגשות ספציפיים. ניתן להתאים צבעים בהתאם למסר או לאווירה שאנו רוצים לשדר, לדוגמא:

    • אווירה של טבע – מומלץ להשתמש בגווני ירוק וחום.
    • אווירה רגועה – כדאי לתכנן לוגו בגווני כחול ותכלת.
    • אווירה נועזת ומרגשת – שימוש ניכר בצבע אדום בשילוב עם צבעים חמים אחרים

התוכנות בהם משתמשים במהלך עיצוב לוגו מקצועי

מעצב מקצועי של לוגו לא ייקח צורה מוכנה, אלא ייצור את הלוגו מאפס בתוכנות עיצוב דוגמת פוטושופ או קורל. מעצב מקצועי מבין שצריך ליצור לוגו המותאם לצרכים של החברה, לכן יש לבנות אותו מהיסוד, מהבסיס, ולא להשתמש בתבנית מוכנה.


צור קשר

    השאר פרטים: