Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עיצוב לוגו איכותי

נכתב ע"י:
בתאריך: 11/02/2017
9 דקות קריאה

לוגו עסקי הפך לחלק מהנוף היום יומי שלנו. כל חברה גדולה או קטנה מתהדרת בלוגו שמעביר את האופי שלה ומחובר אסוציאטיבית לשירות או למוצר שהיא מספקת. עיצוב לוגו מקצועי ואיכותי ייתן תוצר אשר מייצג חזותית את החברה, ייכנס לזיכרון של הלקוחות הפוטנציאלים ויהפוך למרכיב מהותי במיתוג החברה. 

היכן ימוקם הלוגו?

הלוגו יכול להופיע בכל מקום ובכל זמן, החל משלטי חוצות ועיתונים, אתרי אינטרנט, מכוניות בבעלות החברה  ואף על החולצות לעובדים. הלוגו אמור להזכיר לכל הסובבים על נוכחות החברה ועל המוצרים או השירותים שלה, לכן חשוב במיוחד להקפיד על עיצוב לוגו איכותי לחברה. לוגו זה אמור לייצג את החברה לאורך זמן ולהיטמע בתודעת הציבור הרחב. לוגו טוב הוא כשזה שנתפס בקלות בעין ומשדר את המסר הנכון ביותר עבור החברה. 

לא חשוב אם מדובר בחברה חדשה או בחברה שמעוניינת למתג את עצמה מחדש, לוגו איכותי וייחודי הוא המפתח להצלחה.

מספר דברים שכדאי לדעת על עיצוב לוגו איכותי

עיצוב לוגו לחברה הוא עניין משמעותי שיש לתכנן בקפידה רבה. הלוגו חשוב לא פחות משם החברה, ולכן יש להשקיע מחשבה רבה בעיצובו. הלוגו אמור לייצג את חזונה העסקי של החברה ולהעביר את ערכי החברה בצורה פשוטה וברורה. במידה ורוצים לוגו שישדר רצינות ואמינות יש לבחור בעיצוב וצבעים מסוימים, לעומת זאת לוגו שאמור לשדר קלילות ונינוחות יעוצב בצבעים אחרים ובצורה שונה לחלוטין. ישנה משמעות לכל חלק קטן בעיצוב הלוגו, איור או תמונה, משחק אותיות או צורה מופשטת – כל אחד מאלו מעביר תחושה ומשמעות שונים. כך גם הדבר לגבי כיתוב, ישנם לוגואים בעלי כיתוב ואחרים ללא כיתוב כלל, כמובן שגודל וסוג הגופן משמעותיים במיוחד. 

דגשים בלוגו מוצלח

גופן בולט ועבה למשל, מעביר תחושה של יציבות וביטחון – תחושה שחלק מהחברות ירצו להעביר ללקוחותיהן. מבחינת צבעים צריך לחשוב על הצבעים שיראו אופטימלית גם בדפוס וגם באתרי האינטרנט. שימו לב שבפקסים למשל הלוגו יתקבל בשחור-לבן, לכן חשוב להיערך גם לכך.

לוגו מוצלח יצליח לצרוב את החברה ומוצריה בתודעת הציבור, ובכך לקדם את החברה ולעזור לה להתפתח. הלוגו חייב להיות פשוט אך מרשים, מקורי אך נכנס בקלות לזיכרון. במילים אחרות, עיצוב לוגו הינו תהליך מורכב שמושפע משיקולים רבים, לכן חשוב לבחור בעל מקצוע איכותי ומבין בתחום.

כיצד לעצב לוגו ייחודי ומקורי?

ראשית כל, יש לציין שבחיי היום יום שלנו אנחנו מוקפים באלפי לוגואים, החל מהשקיות בסופר ועד לבקבוקי המים שלנו והמוצרים השונים במקרר. הבעיה היא, שרובם חולפים לפנינו מבלי שבכלל נשים לב לקיומם. החוכמה היא ליצור לוגו שיהיה מספיק בולט כדי לתפוס את תשומת ליבינו ולהפנות אותנו אסוציאטיבית למידע ששמור לנו במוח אודות החברה שהלוגו מייצג, אך מצד שני לא להיות עמוס מדי או צעקני מדי כך שיהיה נעים ונוח לצופה. כאשר באים להתחיל בתהליך עיצוב לוגו לעסק כלשהו, חשוב לבדוק את הלוגואים של המתחרים שלו בשוק. תראו מה הלוגו שהכי מושך אתכם, מה המאפיינים שלו וכדומה. השלב הבא יהיה להשתמש במאפיינים אלו לצורך יצירת לוגו חדש ומקורי, שאינו דומה או מזכיר את הלוגו של המתחרים. שימו לב שלוגואים רבים הם בעלי הגנה של סימן מסחרי, כלומר, כל העתקה של חלק מהם מהווה הפרה של סימן מסחרי. 

עיצוב דרך עיני הלקוח

מומלץ לשמור על פשטות בעת עיצוב הלוגו, היות והרבה יותר קל לזכור ולזהות סמל פשוט, מאשר עבודת אומנות. בנוסף, חשוב שהלקוח ידע להבין ולזהות את הפרטים הקטנים בלוגו, עיצוב מורכב ומסובך מידי עלול להקשות על ההבנה וליצור בלבול שישיג בדיוק את המטרה ההפוכה. 

את כל הנקודות שצוינו במאמר חברת Logonet כבר לקחה בחשבון עבורכם. נעמיד לרשותכם מעצב גרפי בכיר ומנוסה כאשר מאחוריו עומד צוות שיווק מקצועי ומיומן אשר התנסה באינספור פרויקטים עיצוביים ומיתוגיים עבור מגוון בתי עסק. לאחר תהליך אישי המותאם במיוחד לרצונות הלקוח ניצור עבורכם את הלוגו המיוחל – זה שיזניק את העסק לשנים ארוכות קדימה.


צור קשר

    השאר פרטים: