מיתוג מחדש הוא צעד גדול בשביל העסק, לכן אין לעשות אותו בקלות ראש וללא מחשבה ותכנון רציניים. מדובר בצעד משמעותי, שיכול להביא להרבה תועלת אך עלול גם להזיק ולגרום לתוצאה ההפוכה. בדרך כלל חברות בוחרות בצעד של מיתוג מחדש או שינוי שם החברה במקרים של מיזוג בין החברות או רכישות והתפצלויות פנימיות. במקרים כאלו יש צורך למתג מחדש את החברה המחודשת, במיוחד אם חל שינוי במוצר אותו היא משווקת. כמו כן, מיתוג מחדש מתרחש פעמים רבות עקב אסוציאציות שליליות הקשורות במותג הישן. לדוגמא חברה המתמחה במזון מהיר זכתה לאסוציאציות שליליות עקב המגמה הבריאותיות שהולכת וצומחת תחת אפינו, לכם החברה עשתה מיתוג מחדש למוצריה והחלה להוריד באחוזי שומן, לשלב יותר ירקות ולסמן את הערך התזונתי של המנות שהיא משווקת. כמו כן, לפעמים שווה לרענן את מיתוג העסק, גם אם אין שום אסוציאציות שליליות בנושא. מיתוג מחדש יכול לרענן ולחדש את כל העסק, ולהפנות אותו לעידן חדש ומצליח יותר.
הדרך האידאלית לבניית המותג מחדש!
חידוש וריענון של מספר פרמטרים בתהליך המיתוגי יכול לעזור משמעותית לעסק תקוע או עסק שנמצא בתקופת משבר. במקרה של עסק תקוע שמצא את עצמו לא רלוונטי מבחינה עסקית, עם מספר קטן של לקוחות חדשים וזליגה איטית אך מתמדת של לקוחות קיימים לכיוון המתחרים – מיתוג מחדש יכול להוות שינוי משמעותי במצב. הכוונה כאן היא לבנייה מחדש של הזהות העסקית של החברה, כולל עדכון המוצרים והשירותים שהחברה מציעה ללקוחותיה. יש לשים דגש על היתרונות הקיימים בעסק וותיק ומנוסה בתחום, אך עם זאת לרענן את דרכי השיווק שלו במטרה להחזיר לקוחות ישנים ולמשוך לקוחות חדשים. במקרה של עסק שנמצא במשבר תדמיתי, יש צורך לפעול מהר ולמתג אותו מחדש, על מנת למנוע את קריסתו הסופית. יש להתייחס לאותו האירוע שגרם לבעיה התדמיתית, ואין להתעלם ממנו בשום צורה. התייחסות לבעיה ומתן פתרונות אפשריים יכולה להועיל ולעזור במיתוג המחודש של העסק. יש לשים דגש על היתרונות של העסק ולהעביר ללקוחות תחושת יציבות וביטחון, על מנת שירגישו בנוח להמשיך לצרוך את השירות או המוצר של החברה. ישנם חברות שאחת לכמה שנים משקיעות במיתוג מחדש ובכך מתאימות את עצמן בצורה חלקה וטבעית לרוח התקופה. יש לציין כי מיתוג מחדש שלא נעשה בצורה מתוכננת ומכוונת עלול להביא להפסדים רבים לחברה, שתסבול מלקוחות שנוטשים את המותג בגלל תחושת אי יציבות.
לפני שמתחילים את תהליך ה Rebranding
בהנחה שהסיבות למהלך מוצדקות ונבונות, הצעד המעשי הראשון יהיה לשנות את שם החברה במשרדי הממשלה השונים, כולל רשויות המס כמובן. השלב הבא יהיה להוציא מחדש את כל האישורים וההיתרים לעסק עם השם החדש. כמו כן, לא לשכוח לעדכן את השם החדש בחשבון הבנק העסקי ועל כל כרטיסי האשראי של העסק. כל החוזים, ההלוואות והמסמכים העסקיים צריכים לכלול את השם החדש בלבד, כך גם הדבר לגבי נייר המכתבים הרשמי של החברה. הרעיון הוא לבנות מחדש את שם החברה בכל אספקט אפשרי, ולו הקטן והפעוט ביותר. אתם תתפלאו לראות כמה דברים תצטרכו להחליף מחדש, כולל כמובן כרטיסי ביקור, עטים, פליירים, חומר שיווקי, פנקסי צ'קים וכדומה. כמובן שאתר האינטרנט של החברה, שלמעשה מהווה את כרטיס הכניסה שלה לעולם הדיגיטלי, חייב להיות מעודכן ומוכן לעשות תהליך של מיתוג מחדש. מומלץ להיעזר באנשי מקצוע איכותיים ומקצועיים שיעזרו וילוו אתכם בתהליך. חברת לוגונט היא חברה וותיקה וידועה בתחום המתמחה במיתוג מחדש ומחזיקה באלפי לקוחות מרוצים. צרו קשר ותוכלו לקבל שירותים מתקדמים לעיצוב לוגו ומיתוג מחדש של העסק.