מיתוג עסקים

נכתב ע"י:
בתאריך: 10/02/2017
8 דקות קריאה

כל עסק הרוצה להתקדם עדיף שיפנה לחברה המתמחה בביצוע מיתוג עסקים. כדי להצליח ליצור מיתוג עסקי נכון, עלינו להבין את יסודות המיתוג העסקי וכיצד החברות הגדולות משיגות את המיתוג הנכון והמוצלח ביותר. אותן חברות גדולות, אשר ברבות הימים הפכו למותגים, השקיעו כסף רב ומחשבה רבה בתהליך המיתוג. תהליך זה כולל הגדרת אופי החברה והמסרים שהיא מעבירה, יצירת לוגו תואם, בניית אסטרטגיית שיווק וכמובן מיתוג המוצרים השונים של החברה כמו גם פריטים שונים אליהם נחשף הלקוח כמו חותמת דיגיטלית, מעטפות, עטים ופלאיירים.

מהו מיתוג עסקים?

מיתוג עסקי, הוא הפיכת העסק למותג. מיתוג עסקי נעשה על ידי יצירת לוגו איכותי והפצת הלוגו בטכניקות שונות כמו הטמעתו במוצרי נלווים ובמדיות השונות בהן מתבצע פרסום העסק.

כיצד אנו מתייחסים למותגים ?

תחילה נבין את משמעות המושג מותג ; 

עסק רגיל מסווג כמוכר מוצרים או נותן שירות בתחום מסוים. מותג לעומת זאת הוא עסק בכיר, שנחשב לטוב ביותר או לאחד הטובים בתחומו. מותג מקוטלג בתור מוצר איכותי ובטוח לרכישה, אך לרוב גם יקר יותר. עבור לקוחות המחפשים איכות – הבחירה במותג היא מיידית. עבור לקוחות המחפשים מחיר נמוך – כאשר יהיה מבצע משתלם מבית המותג, הלקוח יעדיף לקנות את המותג ולא מתחרה אחר אשר מציע מחיר דומה או מעט נמוך יותר.

מהם שלבי יצירת "מיתוג עסקי"?

  1. קביעת בריף פרסומי, עליו יתבסס המותג.
  2. יצירת לוגו, המבוסס על הבריף הפרסומי.
  3. יצירת אביזרים המכילים את המותג.
  4. פרסום העסק והלוגו.

כעת ננתח את שלבי יצירת המיתוג העסקי, שלב אחר שלב:

  1. חשיבות קביעת בריף פרסומי לעסק: זהו השלב החשוב ביותר בעת יצירת מיתוג עסקי. לכל עסק יש הרבה מתחרים. כאשר עסק קובע לעצמו בריף פרסומי, הוא עולה שלב. הוא מייחד את עצמו על פני העסקים האחרים בנקודה מסוימת.כל בעל עסק חייב לאמץ בריף שהוא יעמוד בו, זאת לאחר שהתבצעה עבודת שטח מעמיקה, איתור מידע על המתחרים, ומציאת נקודות החולשה אצל המתחרים. נקודות החולשה של המתחרים יהיו הבסיס לבריף הפרסומי.

לדוגמא – יש עסקים שהבריף הפרסומי שלהם הוא השירות הטוב, יש עסקים שהבריף שלהם הוא המהירות. יש עסקים המבליטים נקודות ייחודיות במוצר או בשירות.

  1. יצירת לוגו המבוסס על הבריף הפרסומי – האומנות של יצירת לוגו מוצלח עבור מיתוג לעסק, היא לבטא את המלל בצורה ויזואלית. צריך להבין שהפעולה של יצירת המותג אצל הלקוחות מתבצעת בעצם בתת מודע. כללי העיצוב הידועים בעולם העיצוב נועדו להשפיע על התת מודע. כאשר אדם רואה את הלוגו של העסק, המסר המשודר מן הלוגו מועבר אל התת מודע. המסר המועבר אל התת מודע יפרש את הלוגו, ויקבע את הלוגו בזיכרון.

יש מגוון טכניקות ויזואליות במוסיפות רובד פרסומי ושיווקי ללוגו. זו האומנות וזו העבודה של מעצב הלוגו.

  1. יצירת אביזרים המכילים את המותג – זהו השלב שעוזר לקבע את הלוגו בזיכרון. עסקים שרוצים למתג את עצמם מכינים כרטיסי ביקור, ניירת, מעטפות, ומתנות שונות. החוכמה של מיתוג עסקי היא לדעת כיצד לתת מתנה ממותגת ללקוח. בדרך כלל כדאי לתת מתנות שמשתמשים בהם ביום יום כמו: חולצות, כובעים, מטריה, שקית נייר, תיק לפלאפון, ועוד.
  2. פרסום העסק והלוגו – חלוקת פלאיירים, מגנטים, ביצוע קמפיינים ממומנים בפייסבוק ובגוגל, קידום אורגני בגוגל, הכנת באנר שיווקי ממותג, הכנת גרפיקה לדפים עסקיים ברשתות החברתות, הכנת לוגו מונפש ועוד.

עתיד חדש ומבטיח לעסק שלך

על מנת לקבל לוגו מעוצב ופריטים שיווקיים שונים תוכלו לפנות ל- Logonet המציעה שירותי עיצוב ומיתוג עבור עסקים. עם ניסיון רב הן בעולם השיווק והודות למעצבים גרפים מהמעלה הראשונה תוכלו להיות בטוחים כי הלוגו מבית Logonet יצעיד את העסק לעבר עתיד חדש ומבטיח.


צור קשר

השאר פרטים: