מהו מיתוג עסקי?
מיתוג של העסק הוא הטמעת העסק בתודעת הציבור, בין היתר באמצעות סמל ויזואלי הנקרא "לוגו". הכנת לוגו הוא השלב הראשון במיתוג עסקים מבחינה ויזואלית. השלב השני הוא יצירת אביזרים הנושאים עליהם את הלוגו שלל העסק.
מה מטרת המיתוג העסקי?
כמו בכל דבר הקשור לשיווק העסק, גם למיתוג של העסק יש שתי מטרות עיקריות:
-
הבאת לקוחות חדשים אל העסק.
-
שימור הלקוחות הקיימים שקנו מוצר או שירות של העסק.
כיצד מיתוג עסקי מביא לקוחות לעסק?
השפעת המיתוג של העסק איננה נמדדת בטווח המידי אלא לאורך זמן. הלקוח הפוטנציאלי שנתקל באביזרים הממותגים של העסק מבין את משמעות הלוגו ומה שעומד מאחוריו. הלוגו מעביר ללקוח את האינפורמציה השיווקית המאפיינת את העסק ומניעה אותו לרכוש את מוצרי החברה. לוגו מוכר המושרש בתת מודע של הלקוח ינסוך בו ביטחון באשר לאיכות השירות ויגביר את הסיכויים כי תתבצע עסקה.
אילו אביזרים כדאי לעסק למתג?
הכלל החשוב ביותר במיתוג אביזרים לעסק הוא ליצור אביזרים ממותגים שהלקוח ישתמש בהם ביום יום ועל ידי כך העסק ייצרב אצל הלקוח בתת מודע.
אילו סוגי אביזרים כדאי לבעל עסק למתג?
התשובה לשאלה זו, איננה חד משמעית, ותלויה מאוד בסוג העסק.
אביזרי מיתוג המחולקים כפרסום
-
עיצוב כרטיסי ביקור – זוהי צורת המיתוג הפשוטה ביותר של עסק, אך דם החשובה מכולן, מכיוון שהלקוח הפוטנציאלי המקבל את כרטיס הביקור שומר את כרטיס בארנק ומשתמש בו בעת הצורך.
-
מגנטים – כדאי מאוד לבעל עסק להכין מגנט ממותג. המגנט נמצא על המקרר והלקוח הפוטנציאלי מסתכל יום יום על המקרר. כך העסק נצרב בתת מודע של הלקוח וכאשר הלקוח זקוק לשירות העסק, אזי פרטי העסק זמינים עבורו. כדאי לשלב במגנטים משהו מועיל, כגון: טיפים, מתכונים, רעיונות ליצירה, רעיונות לפעילות, תפילה, ברכת הבית, וכו'.
-
פליירים – כאשר מכינים פלייר עבור העסק, חשוב לדאוג לעיצוב ממותג של הפלייר. אין זה מספיק לשים את הלוגו על הפלייר, אלא יש לעצב את הפלייר בגוונים של הלוגו. חשוב מאוד לדאוג לבריף פרסומי קצר וקולע לפלאייר כמו גם לתוכן שיווקי איכותי. הדרך הכי טובה לשיווק עסק באמצעות פלאייר, היא לחלק את הפלייר כאשר יש לציבור צורך במוצר או בשירות שנותן העסק. לדוגמא: מזגנים- בחורף, ריסוס נגד יתושים- בקיץ.
-
ניירת – ניירת היא חלק בלתי נפרד ממיתוג העסק. עסק הנצרב בתודעה כממותג ורשמי, הוא עסק הנותן ללקוחות ולספקים שלו מכתבים, קבלות וחשבוניות, עם מיתוג אישי. חשוב מאוד שגם המעטפה תהיה ממותגת.
אביזרי מיתוג המחולקים כבתור מתנות:
-
שקיות נייר – לעסק שמוכר מוצרים, כדאי לייצר שקיות נייר אישיות קטנות ממותגות. בדרך כלל הקונים משתמשים בשקיות הנייר מדי פעם, וכך הקונים זוכרים את העסק והוא נצרב אצלם בתודעה, ובדרך זו יוכל העסק לשמר את הלקוחות שקנו אצלו.
-
עטים – לעסקים שמבוססים מעט יותר כדאי להכין עטים ממותגים בתור שי. גם כאשר נותנים ללקוח לחתום או למלא טופס, כדאי שהוא יעשה זאת עם עט ממותג של העסק.
-
שוקלדים ממותגים – דרך מצוינת למתג את העסק היא לשים על הדלפק בכניסה לעסק צלוחית עם שוקולדים ממותגים, כך הלקוח ייקח את השוקולד הממותג של העסק.
-
בלון – לעסקים הפונים לילדים, או מבקרים בהם ילדים, כדאי מאוד לחלק לילדים בלון ביציאה מהחנות. זוהי דרך מצוינת להחדיר את הלוגו של העסק לתת מודע של ההורים והילד.
טרם תוכלו לחלק אביזרים שיווקיים ללקוחות פוטנציאליים עליכם לבנות לוגו איכותי המותאם לאופי העסק. עבודת בניית הלוגו איננה פשוטה וצריכה להעשות בידי מקצוענים בלבד. לוגו מקצועי ישרת נאמנה את העסק לשנים ארוכות וימשוך אליו לקוחות רבים.
ליצירת לוגו מעוצב וקבלת מוצרים ממותגים שונים צרו קשר עם חברת לוגונט – מהמובילות בתחום המיתוג באינטרנט.